ÖSD (Österreichisches Sprachdiplom Deutsch)

Contact

Spl. Tudor Vladimirescu 9
etaj 2, ap. 9
300195 / Timisoara
office@babelcenter.ro
tel. 0256 - 244 400

Program secretariat
Luni - Joi intre 12.00 - 20.00
Vineri
intre 10.00 - 18.00 intre 12.00 - 20.00 in perioadele de inscrieri pentru noile cursuri

Proiecte internationale

Fast Forward on Innovation and Quality
proiect finantat prin Erasmus+

Proiectul “Fast Forward on Innovation and Quality” a fost gândit pentru a contribui în mod direct la strategia de dezvoltare a Babel Center ca și furnizor de formare în educația adulților în domeniul predării limbilor străine, dar și ca și centru de inovație în lucrul cu adulții la nivel local și internațional.

Babel Center este o organizație creată în urmă cu 10 ani de un grup de profesori tineri ce au crezut în învățarea continuă și au căutat în permanență metode de a raspunde nevoii adulților de a învăța cât mai facil și mai plăcut o limbă străină. În timp, echipa de profesori a crescut, la fel ca și numărul de limbi străine predate (în acest moment 10 limbi străine). Nevoile cursanților adulți s-au schimbat și ele odată cu noile tehnologii și cu oportunitățile crescute de utilizare a limbilor străine. Primul obiectiv al proiectului fiind dobândirea de cunoștiințe în vederea folosirii și integrării mijloacelor ICT în procesul de predare-învățare.

Provocarea pentru organizație și totodată un alt obiectiv al proiectului este de a găsi modalități creative pentru a raspunde nevoilor cursanților adulți, de a păstra interesul acestora pentru toată paleta de limbi străine, respectiv de a construi un sistem prin care calitatea cursurilor să fie mereu la cote înalte iar profesorii mereu motivați către dezvoltare profesională și inovație.

Un alt obiectiv al organizație este să se plaseze într-un context internațional în domeniul predării limbilor străine. Stabilirea de contacte internaționale și accesul la cele mai bune surse de expertiză în anul 2014-2015 a însemnat un pas înainte în dezideratul de a aduce pe viitor un plus de valoare românească la nivel european prin viitoare proiecte de parteneriat, respectiv o ofertă calitativă de traininguri Erasmus + în România, în domeniul predării limbilor străine.

Proiectul ”Fast Forward on Innovation and Quality” a urmărit atingerea obiectivelor de dezvoltare prin organizarea a 6 acțiuni de mobilitiate europeană la care au participat 9 persoane din cadrul organziației. S-a urmărit ca oportunitatea de mobilitate internațională să fie oferită la toate nivelurile organizației, de la Junior Trainers până la Senior Trainer luând în considerare motivația și ariile de interes/expertiză ale participanților, respectiv capacitatea lor de a disemina rezultatele la nivel local, național și internațional.

Cele 6 acțiuni de mobilitate reprezintă participări la sesiuni de training pentru dezvoltarea de metodologii creative în predarea limbilor străine și crearea de comunități de învățare (Creative Methodology, Building Positive Group Dynamics), pentru folosirea de noi tehnologii și adaptarea la cerințele viitorului ( Future Learning -Using Ipads and Tablets, Education for Tomorrow), pentru dezvoltarea unui sistem de calitate (Teach. Learn. Quality), respectiv pentru creșterea compețentelor lingvistice, culturale si de metodologie în predarea limbi romanice franceze (Teaching and Learning of French Language and Culture for Secondary and Further Education).

Rezultatele participării la aceste mobilități sunt un set de compețente individuale legate de cunoștințe de ultimă oră, abilități extrem de importante pentru trainerul secolului XXI din cadrul unei școli inovative. Nu în ultimul rând dezvoltarea unei atitudini de încredere în forțele proprii și deschidere interculturală, prin plasarea în context european, care a motivat participanții să dialogheze în cadrul diferitelor activități de diseminare, sesiuni de Teacher Development, ateliere adresate comunității de educatori, organizarea și facilitarea conferinței “Inovație și calitate în educație”, respectiv în viitoare proiecte de colabroare generate datorită participării profesorilor în cadrul acestui proiect.

Datorită activităților de diseminare proiectul aduce un impact semnificativ în cadrul comunității timișorene mai ales, dar și la nivel național și internațional, prin implicarea a altor 100 de persoane în activități ce au în prim plan folosirea metodelor inovative în educație.

Pentru Babel Center acest proiect reprezintă o etapă extrem de importantă care face parte acum din portofoliul organizației și care a reliefat importanța învățării în context internațional, respectiv modul în care echipa Babel poate contribui prin expertiza sa la crearea de know-how european în acest domeniu. În ultimul an, perioada desfășurării proiectului, gradul de încredere în expertiza proprie a profesorilor centrului a crescut prin prezentările foarte bine primite în ședințe, ateliere și conferințe la care profesorii organizației noastre au participat la nivel local, national și internațional.

Erasmus+

M-am bucurat încă din prima zi să vad că se vorbeşţe de schimbare la modul asumat şi conştient, nu doar de dragul unui tren. Am mai aflat chiar din primele zile ca majoritatea ne confruntăm aproximativ cu aceleaşi probleme, dar şi că schimbarea sistemului educaţional al societăţii noastre este cu atât mai necesară cu cât ne aflăm ȋntr-un process de dezvoltare continuă. Tot aici am aflat că schimbarea nu este acţiunea ,,de a sări pe tot ceea ce mişcă’’, ci că presupune o adaptare la nevoile in continuă schimbare ale celor implicaţi în procesul de învăţare. (Citat din Articol scris de Daniela Stuparu în urma participării la cursul Education for Tomorrow, organizat de Eekhoutcentrum, în Slovenia, 2015 și finanțat prin programul Erasmus +.
Articolul în întregime poate fi citit accesând https://babelcenter.wordpress.com)

Tematica training-ului a fost dinamismul, mai exact cum să faci un grup de oameni, în general, şi o clasă în mod deosebit să fie dinamică.
Acest dinamism l-am resimţit şi eu într-o oarecare măsură. În procesul de învăţare au existat anumite elemente care m-au ajutat să îmi perfecţionez anumite competenţe, însă şi elemente care mi-au permis dobândirea de noi competenţe.
Analizând actvitaţile din proiect şi metodele aplicate pot spune că schimbarea majoră după acest training este strâns legată de modul în care acţionez în anumite situaţii, de modul în care transmit anumite informaţii şi mediez anumite conflicte/situaţii tensionate, în cadrul unui grup. (Citat din Interviu cu Mihaela Iftime, participanta în cadrul cursului ”Building Positive Group Dynamics”, în Marea Britanie, 2015 şi finanțat prin programul Erasmus +.
Articolul în întregime poate fi citit accesând https://babelcenter.wordpress.com)

Dragi profesori, ce-ar fi dacă...?
Există multe momente în viața noastră când spunem nu se poate, e imposibil, nu există resurse. Există și mai multe momente în viața unui profesor în care poate nu spune cu voce tare, dar urlă din toți porii lui, nu mai pot! Cursul Education for tomorrow nu a fost cu siguranță un astfel de prilej. Cuvintele pe care le puteai citi pe buzele, ochii sau frunțile profesorilor participanțil erau ce-ar fi dacă? (Citat din Articol scris de Mihaela Cârdu în urma participării la cursul Education for Tomorrow, organizat de Eekhoutcentrum, în Slovenia, 2015 și finanțat prin programul Erasmus +.
Articolul în întregime poate fi citit accesând https://babelcenter.wordpress.com)

Un aspect foarte important al cursului a fost dialogul intre participanti si schimbul de resurse si metode. In urma trainingului, am organizat o intalnire de diseminare cu profesorii din centrul nostru de limbi straine si o alta cu studenti si tineri profesori de limba si literatura franceza. Am revenit imbogatita cu o exprienta culturala deosebita care si-a pus cu siguranta amprenta asupra cursurilor noastre. (Testimonial scris de Andreea Popa, în urma participării la cursul Teaching and Learning of French Language and Culture in Lille, Franta, 2014)

Conferinta "Inovatie si calitate in educatie"

Diseminare